Program for Ældrekonferencen 2020

Mandag d. 11. maj 2020 på Bygholm (Scandic) i Horsens

Download program for Ældrekonferencen 2020 her

8.30-9.15 Ankomst og registrering

9.15-9.30 Velkommen

9.30-10.10 Rehabilitering – danske og internationale erfaringer?
Tine Rostgaard, Professor v. VIVE, initiativtager til ReAble

10.10-10.45 Aktiv alderdom fremmer helbredet – hvor lidt aktivitet skal der til?
Jens Bangsbo, Professor v. KU, FIFA, UEFA og AFC instruktør, deltidstræner i den italienske fodboldklub Atalanta

10.45-11.10 Pause

11.10-11.50 Demens og meningsfuld aktivitet
Mette Søndergaard, Ergoterapeut, forfatter, konsulent og underviser v. Demenskoordinatoruddannelsen

11.50-12.50 Frokost

12.50-13.30 Værdighed – hvad er det egentlig værd?
Lotte Blicher Mørk, Præst på Rigshospitalet, forfatter og medl. af Det Sundhedsfaglige Råd for Palliation

13.30-13.50 Pause

13.50-14.30 Ældre minoriteter – sårbarhed i et tværkulturelt perspektiv
Dorthe Nielsen, Sygeplejerske, ph.d., lektor v. Odense Universitetshospital

14.30-14.55 Pause

14.55-15.40 Digitaliseringens konsekvenser for det aldrende menneske og alle omkring – udvikling eller afvikling?
Imran Rashid, Speciallæge i almen medicin, ekspert i digitalisering samt bestsellerforfatter

15.45 Farvel og på gensyn i 2021

Forplejning:

Morgen: Buffet med hjemmebagt rugbrød, glutenfrit brød og fuldkornsbrød m/alm. smør og laktosefri smør. Dansk ost og frisk flødeost med purløg. Pålæg og marmelade. Juice og vand renset med kul. Croissanter og kanelstang.

Frokost:  Dagens suppe med toppings 2 kolde retter samt 1-2 varme retter med kød (fjerkræ, oksekød eller svinekød) Dagens fisk. Tilbehør (pasta, ris eller kartofler). Grøntsager samt 1 vegansk ret. Stor salatbuffet, hvor du kan blande din egen favorit salat m/dressing og olie/balsamico eller lækre blandede salater. Udvalg af forskelligt brød, fx økologisk rugbrød, glutenfrit brød og fuldkornsbrød m/alm. og laktosefri smør. Diverse oste. Dessert Scandic vand – med og uden brus.

Eftermiddag: Hjemmebagt kage eller crumble efter årstiden. Knækbrød – fuldkorn, surdej og glutenfri. Rawbars Spreads, fx avocadocreme, humus eller frisk ost med granatæble. 2 slags frisk, hjemmelavet juice eller limonade samt vand renset med kul.

Hele dagen:  Bæredygtig kaffe. Te, forskellige smagsvarianter. Tørrede frugter og nødder. Frisk frugt